Σε ποιους απευθύνεται :
Κυρίως σε διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων όλων των λειτουργιών (εμπορική, πωλήσεων, παραγωγής, αποθηκών κλπ) που λαμβάνουν επιχειρηματικές αποφάσεις, χωρίς προηγούμενη κατάρτιση στα χρηματοοικονομικά.
Σκοπός / Οφέλη Προγράμματος :
Με την παρακολούθηση του σεμιναρίου αυτού, οι συμμετέχοντες θα μπορούν :
- Να γνωρίσουν τους βασικούς οικονομικούς όρους που χρησιμοποιούνται στην οικονομική διοίκηση των επιχειρήσεων
- Να υπολογίζουν τα κέρδη και τις ζημιές ολόκληρης της επιχείρησης ή τμήματός της
- Να αναγνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ρευστότητα της επιχείρησης
- Να χρησιμοποιούν αριθμοδείκτες για την μέτρηση της αποδοτικότητας αλλά και την αξιολόγηση της βιωσιμότητας της επιχείρησης
- Να λαμβάνουν αποφάσεις για βελτίωση των κερδών αλλά και των ταμειακών ροών
- Να σχεδιάζουν τις κατάλληλες πολιτικές σε ευαίσθητους τομείς όπως στην τιμολόγηση, στις πιστώσεις πελατών, στην τήρηση stock αποθεμάτων, κ.λ.π
Ενδεικτική Θεματολογία :
- Πως διαβάζουμε έναν Ισολογισμό (Balance Sheet) και πως τα Οικονομικά Αποτελέσματα (P&L) ;
- Δείκτες (KPI’s) αξιολόγησης και λήψης αποφάσεων. Πως τους ερμηνεύουμε ;
- Άμεσα / έμμεσα, σταθερά / μεταβλητά κόστη και η μέθοδος του Νεκρού Σημείου
- Πολιτικές Αγορών, Εξόδων, Πιστώσεων Πελατών – Προμηθευτών, διαχείρισης Αποθεμάτων, Επενδύσεων
- Αξιολόγηση κερδοϊκανότητας και προοπτικών πελατολογίου και προϊόντων / υπηρεσιών
- Μικτό Κέρδος και πως επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης. Ποια τα βέλτιστα % Μικτού Κέρδους : % Margin και % Markup.
- Εναλλακτικές πολιτικές πωλήσεων, μικτών κερδών και εξόδων. Μεγιστοποίηση μεριδίων αγοράς, μεγιστοποίηση Πωλήσεων ή Μεγιστοποίηση Κερδών ;
- Έξοδα κατά είδος και ποια τα έξοδα κατά προορισμό
- Πρακτικά παραδείγματα που δείχνουν τον τρόπο που επηρεάζεται οικονομικά μία επιχείρηση από εμπορικές αποφάσεις (σε θέματα τιμών, εκπτώσεων, ποσοστών μικτού κέρδους, τρόπου πληρωμής και είσπραξης, χρόνου αποθεματοποίησης, εξόδων, κ.λ.π)
- Πως διαμορφώνουμε ένα sales plan ; Ποιοι οι παράγοντες που το επηρεάζουν ;
- Πως κτίζουμε και πως παρακολουθούμε τους προϋπολογισμούς Πωλήσεων, Μικτών Κερδών, Αγορών, Εξόδων ;
- Έννοιες όπως : NPV, IRR, WACC, Margin, Markup, DSO, Aging, DIO, DPO, Break Even, EBITDA, Gross Sales & Discounts, Forecast, Budgetary Control, Credit Control, Gross & Net Profit, Factoring, Leasing, YTD, CCC, Venture Capital, On credit, ΦΠΑ, Χρέωση – Πίστωση (debit / credit), Κόστη Μισθοδοσίας.