Σκοπός του σεμιναρίου :
Να μεταβιβάσει γνώσεις & δεξιότητες για το μάνατζμεντ ανθρώπινου δυναμικού σε νέα ή ανερχόμενα και με μικρή εμπειρία στελέχη στους χώρους εργασίας τους,
να εστιάσει στις συμπεριφορές προϊσταμένων και υφισταμένων και να μεταδώσει πρακτικές αποτελεσματικότερων σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους.
Το πρόγραμμα συνοπτικά :
Α) Μanagement ανθρώπινου δυναμικού
Λειτουργίες Μάνατζμεντ
(προγραμματισμός, οργάνωση, στελέχωση, διεύθυνση-διοίκηση, έλεγχος)
Β) Ηγεσία
- Βασικά καθήκοντα προϊσταμένων
- Σε τι διαφέρουν οι προϊστάμενοι μεταξύ τους;
- Οι έννοιες Μάνατζερ – Ηγέτης συμπίπτουν απαραίτητα σε ένα προϊστάμενο;
- Ποιες οι διαφορές μεταξύ τους;
- Ποιός θεωρείται πιό αποτελεσματικός;
- Tο ηγετικό στοιχείο στην λειτουργία του management
- Παράγοντες επηρεασμού αποτελεσματικότητας της ηγεσίας
- Τι σημαίνει ευελιξία στην διοικητική συμπεριφορά ενός προϊσταμένου;
- Γιατί οι προϊστάμενοι πρέπει να μετέρχονται διαφορετικές ηγετικές ικανότητες στο εργασιακό τους περιβάλλον;
- Ποιό πρέπει να είναι το κριτήριο για την επιλογή της ανθρωποκεντρικής ή της εργοκεντρικής προσέγγισης;
Γ) Παρακίνηση
- Πως επιδρά θετικά ο ηγέτης στη συμπεριφορά των υφισταμένων του;
- Τεχνικές βελτίωσης συμπεριφοράς και επίδοσης του προσωπικού
- Πώς ένας προϊστάμενος αναπτύσσει το προσωπικό του;
- Διάγνωση εργασιακών αξιών
- Ποιας μορφής κίνητρα μπορεί να χρησιμοποιεί ένας προϊστάμενος;
- Παρακίνηση ή Αυτοπαρακίνηση;
Δ) Δημιουργία και διατήρηση αποτελεσματικής ομάδας
- Τι περιλαμβάνεται στην έννοια Διοίκηση ομάδας;
- Πώς αντιμετωπίζονται οι αρνητικές συμπεριφορές σε μία ομάδα;
- Γιατί οφείλει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά & ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως ανάρμοστες συμπεριφορές και συγκρούσεις;
- Ποια προσέγγιση υιοθετεί ένας προϊστάμενος σε αρνητικές συμπεριφορές υφισταμένων; Πιο συγκεκριμένα:
- Ποιους κανόνες και στρατηγικές εφαρμόζει για την:
- Αντιμετώπιση παραπόνων υφισταμένων;
- Ποιος είναι ο εποικοδομητικός τρόπος άσκησης αρνητικής κριτικής-παρατήρησης-επίπληξης;
- Υπάρχουν πειθαρχικοί κανόνες και τεχνικές και ποιοι(ές) θεωρούνται πιο κατάλληλοι(ες);
- Ποια η διάκριση μεταξύ συμπεριφοράς και προσωπικότητας;
- Με τι από τα δύο οφείλει να ασχολείται ένας προϊστάμενος;
- Γιατί σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις ο προϊστάμενος οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός και στην επικοινωνία του;
- Πότε πρέπει να απονέμει αναγνώριση και έπαινο;
- Αν συντρέχουν τέτοιοι λόγοι, ποιός διοικητικός τρόπος είναι ο κατάλληλος;
Σε ποιους απευθύνεται :
Στους νέους υπεύθυνους – προϊσταμένους που ανέλαβαν πρόσφατα ή που πρόκειται να αναλάβουν σύντομα διοικητικά καθήκοντα & επιθυμούν μέσω του εμπλουτισμού των γνώσεών & των πρακτικών τους,
να αναπτύξουν σύγχρονες τεχνικές βελτίωσης της δικής τους απόδοσης καθώς και του προσωπικού τους.