Supervisory skills

Supervisory skills

Σκοπός του σεμιναρίου

Να μεταβιβάσει γνώσεις & δεξιότητες για το μάνατζμεντ ανθρώπινου δυναμικού σε νέα  ή  ανερχόμενα και με μικρή εμπειρία στελέχη στους χώρους  εργασίας  τους, να εστιάσει στις συμπεριφορές προϊσταμένων και υφισταμένων και να μεταδώσει  πρακτικές  αποτελεσματικότερων  σχέσεων  συνεργασίας  μεταξύ  τους.

Σε ποιους απευθύνεται

Στους νέους υπεύθυνους – προϊσταμένους  που  ανέλαβαν πρόσφατα ή  που πρόκειται να αναλάβουν σύντομα διοικητικά καθήκοντα & επιθυμούν μέσω του εμπλουτισμού των γνώσεών & των πρακτικών τους, να αναπτύξουν  σύγχρονες  τεχνικές  βελτίωσης  της  δικής  τους  απόδοσης  καθώς  και  του  προσωπικού  τους.

Το πρόγραμμα συνοπτικά

α)   Μanagement  ανθρώπινου  δυναμικού

      Λειτουργίες Μάνατζμεντ

      (προγραμματισμός, οργάνωση, στελέχωση, διεύθυνση-διοίκηση, έλεγχος)

 

β)   Ηγεσία

  • Βασικά καθήκοντα προϊσταμένων
  • Σε τι διαφέρουν οι προϊστάμενοι μεταξύ τους;
  • Οι έννοιες Μάνατζερ – Ηγέτης συμπίπτουν απαραίτητα σε ένα προϊστάμενο;
  • Ποιες οι διαφορές μεταξύ τους;
  • Ποιός θεωρείται πιό αποτελεσματικός;
  • Tο ηγετικό στοιχείο στην λειτουργία του management  
  • Παράγοντες επηρεασμού αποτελεσματικότητας της  ηγεσίας
  • Τι σημαίνει ευελιξία στην διοικητική συμπεριφορά ενός προϊσταμένου;

–      Γιατί οι προϊστάμενοι πρέπει να μετέρχονται διαφορετικές ηγετικές ικανότητες στο   

       εργασιακό τους περιβάλλον;

  • Ποιό πρέπει να είναι το κριτήριο για την επιλογή της ανθρωποκεντρικής ή της

       εργοκεντρικής προσέγγισης;

  

 

γ)   Παρακίνηση

–     Πως επιδρά θετικά ο ηγέτης στη συμπεριφορά των υφισταμένων του;

–     Τεχνικές βελτίωσης συμπεριφοράς  και  επίδοσης  του  προσωπικού

  • Πώς ένας προϊστάμενος αναπτύσσει το  προσωπικό του;
  • Διάγνωση εργασιακών αξιών
  • Ποιας μορφής κίνητρα μπορεί να χρησιμοποιεί ένας προϊστάμενος;
  • Παρακίνηση ή Αυτοπαρακίνηση;

 

 

δ)   Δημιουργία  και  διατήρηση  αποτελεσματικής  ομάδος

  • Τι περιλαμβάνεται στην έννοια Διοίκηση ομάδας;

Πώς  αντιμετωπίζονται  οι  αρνητικές  συμπεριφορές  σε  μία  ομάδα;

  • Γιατί οφείλει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά & ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως  ανάρμοστες  συμπεριφορές   και  συγκρούσεις;
  • Ποια προσέγγιση υιοθετεί ένας προϊστάμενος σε αρνητικές συμπεριφορές υφισταμένων; Πιο συγκεκριμένα:
  • Ποιους κανόνες και στρατηγικές εφαρμόζει για την:
    • Αντιμετώπιση παραπόνων υφισταμένων;
    • Ποιος είναι ο εποικοδομητικός τρόπος άσκησης αρνητικής κριτικής-παρατήρησης-επίπληξης;
  • Υπάρχουν πειθαρχικοί κανόνες και τεχνικές και ποιοι(ές) θεωρούνται πιο κατάλληλοι(ες);
  • Ποια η διάκριση μεταξύ συμπεριφοράς και προσωπικότητας;
  • Με τι από τα δύο οφείλει να ασχολείται ένας προϊστάμενος;
  • Γιατί σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις ο προϊστάμενος οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός και στην επικοινωνία του;
  • Πότε πρέπει να απονέμει αναγνώριση και έπαινο;
  • Αν συντρέχουν τέτοιοι λόγοι, ποιός διοικητικός τρόπος είναι ο κατάλληλος;